De familie Phillips uit New Jersey heeft een lange en rijke geschiedenis van meer dan 100 jaar in de optiekbranche. Ze begonnen in 1905 met de productie van brillenglazen en produceerden door de jaren heen lenzen voor het leger, halffabrikaten en speciale bifocale lenzen. Vandaag bedienen ze belangrijke klanten in veiligheidsmarkten en richten ze zich op het diversifiëren van comfortabele en veilige brillenontwerpen.
Phillips wilde hun bedrijfsvoering verbeteren, van directie tot winkelvloer. Om dit te bereiken, integreerden ze Priority in hun bedrijf voor een 360° overzicht van hun processen. Dankzij de implementatie van dit systeem hebben ze nu real-time inzicht in verkooporders, productie, voorraadbeheer en warehousing.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent euismod quis ipsum vel sodales. Maecenas bibendum tellus in aliquet molestie. Integer augue massa, feugiat ac quam sed, iaculis accumsan justo.
De wereldwijde markt voor veiligheidsbrillen zal naar verwachting in 2024 een omvang van meer dan 3 miljard dollar hebben bereikt. Het Phillips-team werkt er hard aan om de snel veranderende trends in de sector, zoals veiligheidsvoorschriften en wetgeving bij te houden. "De veiligheid van werknemers is een van de belangrijkste drijfveren van onze markt", zegt Brian
Struble, IT-manager, Phillips Safety Products. "Noord-Amerika en Europa zijn onze twee grootste markten. De concurrentie is stevig, en we moeten ze proberen voor te blijven."
Met een groter toepassingsgebied en een groeiende beschikbaarheid van veiligheidsbrillen, moeten kleine en middelgrote spelers het opnemen tegen de huidige industriereuzen. Om te slagen, moest Philips hun focus verleggen en hun aandacht richten op het verbeteren van de efficiëntie en het versnellen van de productie. Ze hadden al een ERP-strategie aangenomen die gebruik maakte van twee afzonderlijke systemen voor verkoop- en voorraadbeheer. Maar naarmate het bedrijf groeide, begonnen deze afzonderlijk geïntegreerde systemen de groei van het bedrijf te belemmeren, waardoor bestellingen werden vertraagd en de klantenservice ernstig in het gedrang kwam. Een end-to-end ERP-systeem was de volgende logische stap.
Vastbesloten om de beste keuze voor hun bedrijf te maken, speurden Struble en zijn team de markt af naar geschikte leveranciers. "We waren onder de indruk toen we het team van Priority ontmoetten en de demo zagen", aldus Struble. "Het was duidelijk dat Priority had wat nodig is om onze hele workflow te integreren, met name het koppelen van onze productie met onze verkoop, klantenservice en voorraadbeheer." Volgens hun team was de onboarding van het systeem snel en eenvoudig met een relatief korte leerperiode, dankzij de gebruiksvriendelijke, aanpasbare UI van Priority. Slechts één week na de ingebruikname verdubbelde Phillips het aantal Priority-gebruikers. Ze hadden nooit verwacht dat zoveel werknemers zo snel zouden instappen.
"Ons bedrijf blijft in een gezond tempo groeien. Onze IT-strategie bestaat erin om onze Priority ERP-implementatie verder te laten groeien. We zien Priority als onze lange termijn partner, terwijl we vooruit gaan, op zoek naar manieren om data silo's te elimineren en onze gegevens te integreren in één enkel systeem," zegt Struble.